Sunday, July 28, 2013

Ghimbirul si paradontoza, o poveste adevarata

Gimbirul contra paradontozei si a infectiilor bucale

Din proprie experienta pot sa va descriu cum mi-am tratat paradontoza cu ajutorul ghimbirului. Intr-o vreme am avut ca si vecini o familie de romani care aveau o fetita de 5 ani. Acestia venisera sa-si caute de lucru in Germania, iar copilul nu avea asigurare medicala. Intr-una din zile fetita a inceput sa se planga de dureri in gat, mancase probabil o portie prea mare de inghetata. In lipsa posibilitatii de a-si procura antibiotice, mama si-a adus aminte de ghimbir.

Atunci am vazut si eu prima data cum se poate folosi ghimbirul ca si leac. Ghimbir se gasea din belsug pe rafturile supermarketurilor dar cine l-a bagat in seama? O radacina ciudata care aducea a cartof, buna la cine stie ce retete exotice...

Din curiozitate am asistat si eu la pregatirea miraculosului inlocuitor de antibiotic. Mama fetitei l-a dat pe o razatoare mai deasa si a stors cu degetele, neavand alt mijloc la indemana, razatura de ghimbir. A obtinut un suc straveziu colorat usor in galben-verzui. Fetita a inghitit cu toata supunerea sucul proaspat amarui si picant, dupa care a primit o lingurita de miere.

Am luat si eu sa gust din acel suc si l-am plimbat prin gura ca sa-i incerc gustul nou. La ora aceea aveam in gura o infectie la nivelul gingiei superioare (paradontoza) care ma necajea de ceva vreme. Aici trebuie sa mentionez ca infectiile erau tare dureroase si se lasau foarte greu vindecate.

Episodul cu degustarea s-a produs seara. A doua zi dimineata, spre surprinderea mea, inflamatia gingiei se redusese in mod semnificativ. Inutil sa va spun ca am dat fuga si am cumparat cativa "cartofi", i-am dat pe razatoare, am stors sucul si mi-am masat gingiile. Minune! afectiunea care ma chinuia saptamani intregi a disparut complet in 2-3 zile. Desigur in timp infectia a avut tendinte de recidiva, dar de aceasta data am stiut ce am de facut. Repetat, acest tratament duce la vindecarea paradontozei. Aveti nevoie doar de putina disciplina si insistenta.

Ce s-a intamplat cu fetita? Ei bine, roseata si durerea din gat au disparut fara antibiotice, fara febra si alte complicatii.

Nota 10 pentru ghimbirul minune!

Cercetand in Internet am gasit si urmatoarea reteta contra paradontozei:

Se taie o felie de cca. 3 cm. grosime dintr-un rizom de ghimbir. Se zdrobesc intr-un mojar 2 bucatele de scortisoara, se amesteca cu ghimbirul si se fierb la foc mic intr-un vas acoperit cu 350 ml apa, timp de 10 min. Dupa ce se raceste se strecoara si se poate indulci cu o lingurita de miere. Folosit in mod regulat la clatirea cavitatii bucale, acest ceai ucide bacteriile care provoaca inflamatia gingiilor. Se poate folosi de asemenea ca si gargara pt. desinfectarea gatului in caz de raceala. Ghimbirul, scortisoara si mierea contin agenti care actioneaza ca si desinfectanti, inhiba dezvoltarea bacteriilor si vindeca ranile.